Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.

Konkursy

Pokaż QR Code A A A pobierz stronę jako plik pdf Drukuj

Międzynarodowy Konkurs Umiejętności Statystycznych 2018/2019

W dniu 15 czerwca br. Pani Dorota Wyszkowska – Zastępca Dyrektora oraz Pani Barbara Chmielewska – Specjalista z Informatorium Statystycznego Urzędu Statystycznego w Białymstoku uczestniczyły w Gali rozdania nagród Międzynarodowego Konkursu Umiejętności Statystycznych, która odbyła się na Wydziale Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku.

Podczas uroczystości wygłoszony został referat na temat: Dlaczego warto korzystać z danych statystyki publicznej. Głównym celem wystąpienia było przekazanie informacji o znaczeniu i roli statystyki publicznej w dzisiejszym świecie. Ponadto w trakcie spotkania zaprezentowane zostały bazy danych Głównego Urzędu Statystycznego jako podstawowe źródła informacji statystycznych.

Więc informacji dostępnych jest pod adresem: http://islp.edu.pl/.

Międzynarodowy Konkurs Umiejętności Statystycznych 2014/2015

Uczniowie  III Liceum Ogólnokształcącego im. K. K. Baczyńskiego w Białymstoku:  Adam Bajguz i Mateusz Markiewicz za przygotowany poster pt. Zmiany w aktywności wirusa grypy w  województwie podlaskim w Polsce w latach 2009-2013 zajęli trzecie miejsce na świecie w kategorii szkół ponadgimnazjalnych. Certyfikat przywieziony przez Pana prof. Janusza Witkowskiego (Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego) z 60-tego Światowego Kongresu Statystyki (60th World Statistics Congress) jest tego potwierdzeniem.

W konkursie uczestniczyło 8116 uczniów z 25 państw. Najwięcej uczniów do konkursu  zgłosiło się w Japonii (4600) i Irlandii (1435). W Polsce do rywalizacji przystąpiło 268  uczniów, w tym 65 uczniów z gimnazjum i 203 ze szkół ponadgimnazjalnych.

Celem konkursu jest rozwijanie umiejętności opisywania środowiska za pomocą statystyk oraz używania statystyk jako narzędzia do uczenia się o codziennym życiu. Powyższe cele wpisują się w obowiązującą podstawę programową wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz.U. 2012 poz. 977), gdyż elementy statystyki opisowej wprowadzane są już na III etapie edukacyjnym na lekcjach matematyki, geografii, historii, informatyki czy wiedzy o społeczeństwie.

Wszystkim laureatom serdecznie gratulujemy.

Do góry